Paylas-TR


Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 16 Nisan 2009, 22:19   #1 (permalink)
Bundan sonra diLim LâL
 
aŞk-ı LâL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
  Date: 10 Eylül 2008
 Mesajlar: 30,893
Standart Capoeıra nedir?

CAPOEIRA NEDİR?

___Capoeira Brezilya asıllı bir savunma sanatıdır. Brezilya' da yaşayan Afrika asıllı kölelerin kendilerini savunmak için geliştirdikleri bu saldırı kökenli spor bugün Brezilya başta olmak üzere Dünyanın 48 ülkesinde resmi olarak yapılmaktadır. Estetik görünümü ve katı formlara sahip olmayışı Capoeira' yı diğer savunma sanatlarından ayırır. Bir çok insana göre Capoeira bir savaş sanatıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. savunma sanatı ya da sadece bir dans olabilir. Brezilya'daki Capoeira'nın kökenlerini yaratan köleler için Capoeira 'Özgürlüğe giden yol' olarak kabul görmüş. Eğer siz Capoeira ile ilgileniyorsanız ya da yapıyorsanızResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. cevabını çok rahatlıkla verebilirsiniz.
___CapoeiraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. RODA adı verilen insanlardan oluşan bir çember yada yuvarlak daire yada yarım daire içerisinde 2 kişi ile belli stillerde ve ritimlerde oynanan bir oyundur. Bu oyunun adı JOGO' dur.
RODA çemberinin ve JOGO ( jogu ) oyununun belli töresel kuralları vardır. RODAResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. orkestra'yı da içinde barındırır.Oyun müzik eşliğindeResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.saldırı ve savunma kavramları temel alınarak oynanır.Bu oyunda rakipler birbirlerine ağırlıklı olarak zihinsel ve bunun yanında fiziksel üstünlük sağlamaya çalışır.
Fakat saldırılar ve üstünlük kurmaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.yıkma anlamında deil aksine birliği ve uyumu sağlamak içindir.
___Capoeira 2 temel stil halinde oynanan bir oyundur.ANGOLA ve REGIONAL.Her iki stildede kurallarResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.oyunun anlamı ve amacının bilinmesi Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.uygulamaktan çok daha önemlidir.Capoeira'yı özel yapan şey budur.


CAPOEIRA TARİHİ?
Capoeira Angola Tarihi
___PortekizlilerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 16. yy'ın 30'lu yıllarındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. şeker pancarı üretimi için çalıştıklarından birçok işçiye ihtiyaç duymuşlardı. Bu yüzdenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kendi yerlileri olan "Tupi" kızılderililerini köleleştirmeye çalıştılar. Kızılderililer işçi değilResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. avcı olduklarındanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. o kadar yoğun bir tempoya ayak uyduramıyorlardıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ama buna karşın yine de köleleştirildiler. PortekizlilerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. köle kullanımında uzman olmalarına rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kısa bir süre içinde yüzbinlerce kızılderili çeşitli nedenlerle ölmüş ve bu nedenle kilise kızılderililerin köleleştirilmesini yasaklamıştır. Açık kalan işçi boşluğu bir şekilde doldurulması gerekmiştir. Bu düşünceyle hareket eden PortekizlilerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kısa bir süre sonraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 1538 yılından sonra Afrika'dan Brezilya'ya 2-3 ile 18 milyon arasında bir sayıda köle getirtmeyi başarmıştır. Kölelerin çoğuResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çok kötü şartlar altında kuzeydoğu Brezilya'daki şeker pancarı üretim sahalarında çalıştırılımıştır.
___Bu dönemdeResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. birçok köle kaçmaya çalışmışResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kaçarken veya kaçtıktan sonra "Capitães do mato" (ormanın kaptanları) tarafından yakalanıp çok büyük cezalara çarptırılmışladır. Capitães de mato'ya yakalanmadan kaçabilen köleler (o dönemde sayıları pek fazla değildi) yaşamlarını tehlikeli ormanlarda sürdürmek üzere kurdukları "quilombos" adı taşıyan köylere (topluluk) yönelmişlerdir. Kısa bir zaman sonraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Brezilya'nın ormanlarında birçok quilombos kurulmuştur. Bunların başlangıcı 16. yy'ın 90'lı yıllarındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Palmares'in ormanlarında (bugünkü Alagoas) görülmüş ve sayıları sürekli artmıştır. Buna rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. quilombos sayısı Portekiz askerlerine karşı koyabilecek ölçüde gelişmemiştir. Bu durumResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 14 Şubat 1630 yılında Hollandalılar'ın üçbine yakın askerle Portekiz ordusuna saldırmasıyla değişmiş ve köleler ayaklanarak kaçma imkanı bulabilmişlerdir. Palmarino'lulara katılan çok sayıda köleResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Palmarino'luların kendilerine olan güvenlerini arttırmıştır.
___1635 yılındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. quilombo'ların başına Gunga-Zumba (anlamı: büyük öncü) geçmiştir. Gunga-Zumba önderliği ele aldıktan sonraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Hollanda ve Portekiz askerleri birçok kez Palmarino'ya saldırı düzenlemişResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ama her seferinde başarısız olmuşlardır.
___1667'den 1670'e kadar Pernambuco'nun güneyi Palmarino'luların egemenliğinde kalmıştır. 1676'da Pernambuco'nun o dönemki generali olan Pedro de AlmediaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. acımasızlığı ile ünlenen komutanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Fernão Carrilho'yu Palmarino'yu yerlebir etmesi için görevlendirmiştir. 1667'de Palmarino'ya saldırılmış ve kuşatma sonucunda Gunga-Zumba'nın Amaro'da bulunduğu ortaya çıkmıştır. Komutan Fernão C. Gunga-Zumba'yı ele geçirebilme amacıyla Amaro'ya saldırmışResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ama ayağından ağır bir yara almasına rağmen Gunga-Zumba kaçmayı başarmıştır.
___1678'de Porto Calvo'ya geri dönen komutanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. büyük ölçüde asker kaybetmesine rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Portekiz halkı tarafından bir şampiyon gibi karşılanmıştır. Generalin elinde 200'den fazla Palmarino esiri bulunmasından dolayıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Gunga-Zumba'yla bir antlaşmaya varmaya çalışmış ve savaşlardan yorgun düşen Gunga-Zumba antlaşmayı kabul etmiştir. Bunun ardındanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Gunga-Zumba yanına birçok Palmarino'luyu alarak Serinhaém'den 32 kilometre uzaklıkta bulunan Lucaû'daki bir rezerveye yerleşmiştir. Herkes Palmarino'luların yenildiğini düşünürkenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kısa bir süre sonra halk yeniden ayaklanmış ve yeni kralResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. öncekilerden daha acımasız ve kararlı olan Zumbi başa geçmiştir.
___İlk quilombo'lar kurulmadan önceResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. tutsak dönemlerinde geliştirilen CapoeiraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Gunga-Zumba'nın döneminde de kullanılmasına rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. en yoğun Zumbi'nin döneminde kullanılmıştır. Zumbi'yi yok etmek için birçok girişimde bulunulmuş ve sonra Pernambuco'nun generaliResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. "yabani" lakabı takılmış Domingos Jorge Velho'yu Bandeirantes'in başına geçirerekResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Zumbi'yi ve Palmarino'luları yakalamak üzere görevlendirmiştir. Birçok kez savaşa girilmesine rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Velho her seferinde başarısız olmuşResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ama pes etmemiştir. Pernambuco'nun zengin tabakasıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Palmarino'lular yüzünden birçok köle kaybetmiş ve bunun sonucunda generale baskı yapmaya başlamışlardır. GeneralResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bunun üzerine 1694 yılında Velho'yaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Palmarino'ya karşı 9000 asker vermiştir. Bu savaş Palmarino tarihinde ikinci en büyük savaş olmuştur. Velho başarısız olmak üzereykenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Macaco (Palmarino'da bir quilombo)'nun önüne altı tane top getirtmiş ve Palmarino'luları geri çekilmeye zorlamıştır. Bu sistemi bir raya oturtarakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Velho tüm köyleri birer birer yıkmaya başlamıştır. Savaş bittikten sonraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Palmarino'luların çok azı hayatta kalmıştır ve bunlardan birisi de Zumbi'dir.
___Kitaplarda anlatılana göreResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Zumbi çok yakın bir arkadaşı olan Antônio Soares'in ihbarı üzerine öldürülmüştürResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çünkü Soares Portekizlilerin tutsağı konumunda olduğundanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. işkencelere daha fazla dayanamayarak Zumbi'yi ele vermiştir.
___20 Kasım 1695'de Gongoro'da Zumbi Soares'le karşılaşmış ve sarıldıkları sıradaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Soares Zumbi'nin karnına bir hançer saplamıştır. Aniden meydana çıkan Portekiz askerlerinden kaçmaya çalışırkenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Zumbi bir kişiyi öldürmüş ve birçok kişiyi yaralamıştır.
___Zumbi'nin ölümü ile Palmarino direnişi sona ermiştir. Palmarino'nun tarihi Capoeira'nın da tarihi olmuşturResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çünkü siyah kölelerin ateşli silahlara karşı kullandıkları en büyük silahları Capoeira'ydı. Bundan dolayıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 13 Mayıs 1888 Brezilya'daki "abalição" (köleliğin kalkması)'dan sonra isyancıların vazgeçilmez silahı Capoeira da yasaklanmıştır. Bu engellere rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. siyah kültürün bir öğesi olan Capoeira hayatta kalmayı başarabilmiştir.


" Vücutları silahlarıydı.Dansları ise kamufle. Bu gizlilik aynı zamanda da onların hayat felsefesi ve kültürü oldu."
Uzatılan Zincirler
___Brezilya'da 1888'de köleliğin kalkmasıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. yani aboliçâo'dan sonra zenciler sosyal ve ekonomik hayat için büyük bir problem oldular. Bu beklenmeyen yüksek sayıdaki işçi gücü nereye yerleştirilebilirdi? Bunların tümünü kim ödeyecekti?
___Önceden olduğu gibi zencilerin çoğu alt seviyelerde yaşıyordu; işsiz evsiz ve geleceksiz. Tüm işler kabul edilmeliydiResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çünkü en azından bir süre de olsa hayatlarını garanti altına almalılardı. Yine de bu kadar zor koşullar altında yaşamak kötü sonuçlar doğruacaktı ve bu yüzden zencilerin çoğu birer suçlu oldu. Zencilerin vazgeçilmez silahı olan CapoeiraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bu dönemlerde bir suç aracı olarak kullanıldığından aynı zamanda bir suç unsuru olarak da görülüyordu. Capoeira'nın çalışılması kesinlikle yasaktıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ama yine de kölelik dönemlerinde şeker pancarı üretim bölgelerinde yaptıkları gibi gizli gizli çalışmalar devam etti. Beyaz insanların gözlerinden uzakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. arka sokaklarda...
___Capoeira çalışırken veya yaparken yakalanan bir kişi 11 Ekim 1890'dan beri kanun kitaplarında yer alan 487 numaralı maddeye göreResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 2 ila 6 ay arası bir süreyi tamamlamak için Fernando de Noronha adasına'daki hapishaneye cezasını çekmek üzere gönderildi.
___Bu zor şartlara rağmen Capoeira çalışılmaya devam etti. Polisler bu spora iltimas göstermiyorlardı. Oysa ki sadece birkaç Capoeira'cı korkulan insanlardı (Burada Capoeira'cı denmesinin ve Capoeirista denmemesinin sebebiResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Capoeirista olmak için sadece Capoeira yapmanın yetmeyeceğidir). Polis ve Capoeira'cıların çatışmaları sürmekteydi ve her çatışmada iki taraftan da ölenler ve yaralananlar oluyordu. Capoeira'nın bu derece yasak olmasına rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. gücü de yadsınamıyordu. Bu yüzden polis kuvvetleri Capoeira bilenler arasından seçiliyordu.
___19. yy. başlarında sarayın koruması olan Major Nunes Vidigal mükemmel bir Capoeira'cıydı ve görevlerini yerine getirirken halkın önünde Capoeira kullanmaktan çekinmiyordu. Bu yüzyılın 20'li yıllarında en çok dikkat çekense Bahia'daki polis şefi Pedro de Azevedo Gordilho'ydu. Capoeirista'laraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. condomblé'ye ve ofoxé'ye yaptıklarından dolayı ünü pek iyi sayılmazdı. Gordilho o dönemlerde Capoeirista'ların düşmanı olarak görülüyordu ve genelde onların şarkılarında ismi Pedrito olarak geçerdi.
___Tüm bunların genelinde aslında beyazların Capoeira ile araları iyiydiResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çünkü üst seviye insanların ve politikacıların korumaları Capoeira okullarında eğitim görmüştü. Bunun yanı sıraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. seçim günlerinde Capoeira önemli bir unsur olarak görülüyorduResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çünkü halkın çoğunluğunu zenciler oluşturuyordu. Söylenenlere rağmen seçim sonrasında herkes sözlerini unutuyordu ve hatırlamak da istemiyordu. Yıllar geçtikçe göz önüne çıkmamak şartıyla Capoeira okullarınaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. yani "Academia"lara izin verildi. Tabii Capoeira'cılara da. Bunların arasında büyük bir ihtimalle dünyanın en ünlü mestre'si olanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Mestre Bimba da bulunuyordu...
Capoeira Regional Tarihi



___Mestre Bimba'nın gerçek ismi Manoel dos Reis Machado'dur. 23 Kasım 1899'da Salvador - Bahia'da doğmuş ve 12 yaşında "Baiana de Navegaçâo" adlı firmanın kaptanı olan Afrikalı Bentinho sayesinde Capoeira ile tanışmıştır. Mestre Bimba:
___O zamanlar Capoeira'yı sadece işsizlerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. hamallar ve suçlular yapıyordu. Capoeira yaparken yakalanan oyuncuları tehdit eden cezalardan biri şu şekildeydi: Ellerden biri bir ataResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. diğer el ise başka bir ata bağlanırResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. atlar serbest bırakılır ve koşturulurlardı. Sürüklenmeden dolayı ölenler çoktu.
___Mestre Bimba her şeye rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. polislerin takibini de dikkate almayarakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. genç yaşta Capoeira öğretmeye başladı. Gerûlio Vergas'ın 1930 yılında Capoeira'yı yasal hale getiren onayı ile Mestre Bimba yeni bir tarz yarattı. Bu tarza "Luta Regional Baiana" ismini verdiResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ama daha sonra Capoeira Regional adıyla tanındı. Mestre BimbaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. saygı duyulan ve korkulan bir dövüşçüydü. Ona üç vuruş diyorlardı ve ataklarına kimse karşı koyamıyordu. ÖrneğinResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 1931 yılında Praça de Sô'deki Odeon Parkı'nın açılışındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Mestre Bimba hangi tarz olursa olsun herkese meydan okudu ve karşısına dört dövüşçü çıktı. Bu dövüşçülerden en dayanıklısıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Mestre Bimba karşısında sadece 1 dakika 40 saniye durabildi. Bundan sonraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. her yerdeResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. hiç yenilmeyen kahraman olarak bilinmeye başladı.
___Mestre Bimba müzik çalgılarında da oldukça iyiydi ve mükemmel bir Berimbau ustasıydı. Capoeira Regional'ın Toque'lerini (ritmlerini) kendisi yarattı.
___Müzik dışındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. M. Bimba'nın Condomble inançlarına saygı duyduğu ve inandığı da bilinirdi.
___1930'lu yıllardaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Gerûilo Vergas yönetime geçmişti ve halktan politikası için destek arıyordu. Bunun bir etkisi olarakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. polislerin ve güvenlik kuvvetlerinin kontrolü altındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kapalı alanlarda Capoeira'nın çalışılmasına izin verildi. Bunu fırsat bilen M. BimbaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ilk "Academia"yı açtı ve böylece bir çağ atlanıpResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kölelik ve bastırılmışlığın sonu gelmiş oldu.
___M. BimbaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. öğrencilerinin Capoeira Regional'ı daha iyi öğrenebilmeleri için "8 Sequéncia"yı oluşturdu ve bununla birlikte saldırılar ve kontrataklarResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bir düzen altında daha kolay öğretilebilmeye başlandı. Bunun yanındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. "Cintura Deprezada" ile hava hareketlerinin öğrenimini amaçlandı. Bu sistemdeResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. oyunculardan biriResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. diğerini "Balâo" ile havaya yolluyordu ve diğer taraf her seferinde ayak üstü inmeye çalışırdı ve zamanla bunu öğrenirdi.
___1930-1937 yılları arasındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. M. Bimba'nın öğrencisi olan Cisnando Lima'nın yardımlarıylaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Capoeira Regional boks ve jiu jitsu'dan teknikler aldı ve eğlence ve törelerden fedakarlık ederekResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. dövüşü üst sınırlarına taşımaya çalıştı.
___M. Bimba'dan önce Capoeira'nın ders sisteminde öğretme kavramı bulunmuyordu. Öğrenmek isteyenlerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Jogo'yu ve çalışanları izlerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kendi başların çalışırlardı. Bazı zamanlarda daResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Mestre'ler veya tecrübeli ve bilgili oyuncular ufak tiyatrolar düzenleyerek öğrenmeyi kolaylaştırırlardı.
___Yıllar geçtikçe M. Bimba Capoeira alanında birçok başarı elde etti ve 1949'da öğrencileriyle Sâo Paulo'ya giderekResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. diğer tarzdaki dövüşçülere karşı çeşitli turnuvalar hazırladı. 1955'teResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. o dönemin başbakanı olan Gerûlio Vargas için bir gösteri düzenlendi ve gösterinin sonunda başbakanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. M. Bimba'ya sarılarak: "Capoeira bizim tek gerçek milli sporumuzdur" dedi.
___Brezilya'yı baştan sona gezmiş olan M. BimbaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 70'li yılların başında kırgın bir şekilde Salvador'dan Guyana'ya geçti.
___"Bir daha asla geri dönmeyeceğimResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çünkü üst tabakadaki insanlar beni hiç bir zaman ciddiye almadılar; Guyana'da beni hiçbir şey memnun etmiyorsaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ben de onun mezarının tadını çıkarırım" demiş ve bir yıl sonraResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 1974 yılında Guyana'da 74 yaşında hayata gözlerini yumdu. Bazı sadık öğrencileriResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bedenini Bahia'ya geri götürdüler.


DUNYA'DA CAPOEIRA

___CapoeiroResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Brezilya'da yaşayan Afrikalılara ait bir halk dansıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. spor ve sanat. Afrikalılar bu sanatı Afrika'dan mı getirdilerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. baslangıcı nerededirResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ilk capoeiristler kimlerdi? Kimse bunların cevabını tam bilmiyor. Capoeira'yı hiç bir Afrika etkisi olmayan bir Brezilya halk sanatı olarak düşünmek kuskusuz yanlış olur. Ancak Capoeira'nın Afrika'dan bu haliyle geldiğini iddia etmek de yanlış olacaktır.. Herseyden önceResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. PortekizResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Amerika ve Karaib adaları gibi tarihinde kölelik sistemi bulunan bir çok ülkede cazResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. blues veya limbo dansı gibi zencilerle ilgili ortak kültürel ögelerin görülmesine rağmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Brezilya dışındaki hiç bir ülkede Capoeira'ya rastlanmıyor.
___AfrikaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Avrupa ve Yerli kültürleriResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kendine özgünResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çelişkili ve karmaşık bir tarihe sahip Brezilya'da birbirlerini oldukça etkilemişler. Diğer yandanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ülkenin çesitli bölge ve sosyal seviyelerinden herbiri kendi kültür özelliklerini bir dereceye kadar korumuş. 1888 yılında köleliğin kaldırılmasına kadarResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. yaklaşık dört milyon Afrikalı Brezilya'ya getirilmis. Bu insanlar Avrupa kültür ögeleri karşısında sindirilmeye zorlanırkenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. aynı zamanda onların olağanüstü etno-kültürel direnişleri de Brezilya kültürünü büyük ölçüde etkilemiş. Köleliğin rastlandığı tüm Amerika bölgeleri içinde sadece Brezilya'da Afro-Amerikan bir halk oluşmuş.
___Bira Almeida bu gün Capoeira öğretenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. mestre derecesinde bir sanatçı. Bu dereceye yükselebilmek için yaklaşık 25 yıl kadar ugraş vermek gerekiyor. Kendisi Dünya Capoeira Dernegi'nin kurulmasinda öncülük etmisResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bu konuda kitaplar yazmışResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kaset ve plak doldurmuşResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. film müzikleri yapmışResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bir çok gösteride yer almış. San Fransisco'da açtıkları okullarında Capoeira öğretiyorlar; çesitli yerlerde düzenlenen seminerler ve gösterler aracılığıyla Capoeira'yı tüm dünyaya tanıtmaya çalışıyorlar. 1993 yılında onunla uçakta tesadüfen tanıştığımdaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Almanya'da yapılacak 9. Capoeira Yaz Toplantı'sına katılmak üzere San Fransisco'dan Paris'e gidiyordu.
___Bira AlmeidaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Capoeira ögretirken com-pe adını verdiği bir yöntem uyguluyormuş. Com-pe sözlük olarak "ayak ile" anlamını taşıyor. Sembolik olaraksaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bir kişinin daha fazla fiziksel güç ve sağlıkResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ruhsal dengeResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. açık zihin ve bilge bir ruh için Capoeira aracılığı ile bilinçli bir şekilde aldığı yolu temsil ediyor.
___Capoeira'nın baslangıcıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Brezilya'daki kölelik döneminin ilk 200 yılına rastlıyor. Yüzyıllar önce Atlantik'in öte yanındaki Angola'dan zenci köleler aracılığıyla Brezilya'ya getirilmiş. Şimdi Brezilya'nın kuzeyindeki zenci liman sehirlerinde yaygın olarak yapılan Capoeira baslangıçta ölümcül bir gösteriymiş. Bu yıllara ait dökümanlar ilk cumhuriyet hükümeti tarafindan yakılmış. 15 AralıkResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. 1890 tarihindeResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. o zamanın Maliye Bakanı Ruy BarbosaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ülke tarihinden kölelik izlerini silmek niyetiyle bu kararı imzalamış. Pek çoklarına göre bu kararın altındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. köle sahiplerininResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kölelerin serbest brakılmasıyla ilgili tazminatları ödememesi için yapılmış ekonomik bir manevra yatıyor. Capoeira ile ilgili kayıtlara ilk defa bundan sonra geleni dönemde rastlanıyor.. Ancak bu dönemde Capoeira bir "sosyal hastalık" olarak kabul edilmiş ve Brezilya Ceza Yasası ile resmen yasaklanmış.
___Brezilya'daki Afrika inançlarına göreResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. evrendeki tüm şeyleri hareket ettiren sihirli bir güçResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. AcheResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bulunuyor. Doğanın her noktasında var olan bu güç özel ayinlerle aktarılabiliyor. Capoeiranın din ile doğrudan bir bağlantısı bulunmamasına ragmenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. capoeiristlerin bu ya da başka bir şekilde Afro-Brezilya ayinleriyle bir ilişkileri bulunuyor. Capoeira da dolayısı ile Ache köklerle olan bir bağlantı ve her bir capoeirist tarafindan geliştirilmesi gereken özel enerji anlamını taşıyor.
___Baslangıçtan mestre olmaya giden yoldaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. öğrencilerin "karanlıkta oynamak"Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. "suda oynamak" ve "ışıkta oynamak" olarak tanımlanan fiziksel evrelerden geçerek yeterince uzun bir mesafe katetmeleri gerekiyor. Zihin ve bedenlerini gerilim ve tekniklerden arındırmaları ve anlık hareketlere bir kapı açmalarıResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Capoeira oynamayı tüm kalpleriyle öğrenmeleri gerekiyor. Contra mestreResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. yani yardımcı ustaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. adı verilen bu aşamadan sonra capoeiristlerin ayakları yorulacakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. acıyacakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. fakat onların ruhları "kristal küre ile oynamak" üzere onlara yardım edecek. Onlar hareketlerin zamanlaması ve etkinliği üzerinde uzmanlaşacak ve kendilerini hayatın ritmine uyum göstermek üzere ayarlayabilecekler. Eğer fiziksel uç noktaların kesin sınırlarını keşfetmek üzere bu sanat üzerinde çalışmaya devam ederlerseResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ve eğer yeni baslayanların karalıktaki yeni oyunlarına cevap vermek üzere onların davetlerini kabul etme cesaretleri varsa ve böyle alçak gönüllü olabilirlerseResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. o zaman belki onların bir mestre olmak için orixas tanrıları tarafindan bahşedilen "zihinde oynamak" mertebesine erişme şansları olabilir.


Ülkemiz' de bulunan Capoeira grupları

[CENTER]
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.


Grupo Topazio; Merkezi Ankara' dır. Ankara' da 4 okulda eğitim vermektedir. Grubun yeni çalışmaları neticesinde İstanbul' da bir çok okulu bulunmaktadır.

Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.


AXE Capoeira Türkiye ;Merkezi Ankara' dır. Ankara'da yaklaşık 7 okulda eğitim vermektedir. Gruba bağlı olarak AntalyaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ElazığResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. İzmirResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. İstanbulResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. KonyaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Mersin ve değişik illerde temsilcilikleri bulunmaktadır.
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.


Oficina Capoeira ; Muhteşem bir Batizado' nun ardından Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Sinan Yüksel ve Hızır Kul Oficina Capoeira Türkiye Temsilciliğini aldılar. Hızır Kul Samsun'da ders vermeye devam ederkenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Sinan Yükselde İstanbul' da ders vermektedir.
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.


Brasil Capoeira ; Merkezi İstanbul da' dır. Daha Önce Acro Capoeira olarak bilinen grubun İstanbul' da iki okulu bulunmaktadır.
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.


Grupo Mar De Itapua ; Merkezi Konya' da bulunan okulun temsilcisi Sevhan Osmadır.
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.


Acedamia De Capoeira; Merkezi İstanbul' da bulunan grup İtalyan' bir hocaya bağlı olup sadece Angola eğitimi vermektedirler.
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.
Klüp Atlantis; Merkezi Bursadır. Grup kurucusu ve eğitmeni Faruk Ayık' tır. Ancak Faruk ayık özel sebeplerden dolayı Capoeira ve eğitmenliği bırakmış Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. klübü öğrencileri devir alarakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Axe Capoeira ya bağlanmışlardır.
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.


Ado Capoeira Türkiye ; daha sonra adını değiştirerek paranue Capoeira olmuştur. Bünyesinde oficinaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. mar de itapua ve ado gibi okulların temsilciliklerini bulundurmaktadır..
ENSTRÜMANLAR

Capoeira geleneksel olarak canlı müzik eşliğinde yapılan bir spor olduğu için kendine öz yerel enstrümanları vardır. Capoeira' ın ana müzik aleti "berimbau" dur. Panderio Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. atabaque ve agogo sonradan ilave olmuştur. Profesyonel bir ekipte 3 berimbau 2 panderio 1 atabaque ve bir agogo bulunur.
Berimbau
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.
Berimbau veya Birimbau da denir.
Berimbau'nun Capoeira'da ilk defa ne zaman kullanıldığı maalesef bilinmemektedirResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çünkü Capoeira'nın tarihinde daha önce de dediğimiz gibi 1888 yılının öncesin ile ilgili tüm dökümanlar yok edilmiştir.
16. yüzyılda Berimbau veya Birimbau şeklinde adlandırılan enstrümanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Portekiz oluşumu bir ağız davulu veya Afrika kökeni taşıyan bir ağız okuydu (berimbau de boca). Zamanla değişerekResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bugün kullandığımız ve tanıdığımız "berimbau de barriga" yaniResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Göbek-berimbau halini aldı.
Tüm Capoeirista'lar bir berimbau'ya sahiptir. Mestre'lere göreResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. tüm Capoeirista'lar berimbau'larına iyi bakmalılarResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. onunla ilgilenmelilerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. onları nasıl gereceklerini bilmeliler ve özellikle de onlara kişisiel bir özellik katmalıdır.
Panderio
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.
Eski Hint kültürünün bir ürünü olan ve İber Yarımadası'nda görülen PandeiroResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. düğünlerResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. evlilikler ve diğer dini törenlerde kullanılıyordu. Aynı Atabaque gibiResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Pandeiro da Brezilya'da yaşayan Portekizliler tarafından kullanılmaya başlandı ve kısa sürede Capoeira'nın bir parçası oldu.
Geleneksel yapıya sahip olan Pandeiro'larResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. eski zamanlarda yılan derisinden bile yapılırkenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. genelde keçi derisini kullanır. Bu derinin çember gövdeye gerilmesiyle meydana gelen PandeiroResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bilinen tef çalgısından farklı olarakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. teften daha geniştir.
Atabaque
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.
Afrika ve Brezilya'da yayılmasından önceResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Atabaque aslında doğunun eski bir enstrümanıydı. İran ve Arap dünyasında ortaya çıkan AtabaqueResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. kısa süre sonra Afrika'da da yayıldı. Brezilya'yaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Portekiz halkının kutlamaları ve dini geçit törenlerinde kullanılması amacıyla gelen Atabaque'nin bir diğer ülkeye giriş nedeni deResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. göç eden doğu halkının geleneklerini peşlerinden getirmeleridir.
Değişik zamanlarda ülkeye giriş yapan bu enstrümanResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bu zaman farklarının etkisiyle de farklı çeşitler kazanmış ve farklı bölgelere özgü bir anlam kazanmıştır. Capoeira'nın müzik yapısına tam anlamıyla uyan Atabaque'ninResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Capoeira'nın vazgeçilmez enstrümanlarından birisi olması da uzun sürmemiştir.
AtabaqueResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. basit bir tanımlaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Capoeira roda'larında kullanılan geniş davullardır. OrijinalindeResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. inek derisinin metal halkalarResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ip ve ahşap takozlarla gövdeye bağlanmasıyla meydana gelir.
Vuruş sistemi olarak Pandeiro ile neredeyse aynı sisteme sahiptir - üçüncü vuruşta vurgu olan dört vuruşlu bir sistem. Tipik olarakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. sağResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. solResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. SAĞResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. sağ düzenindeki el vuruş şemasını kullanır ve ellerin davul üzerinde kalmasından kaçınılmalıdır. Roda'larda genelde aynı ritmi kullanan Atabaque'nin maculelê ve miudinho için özel ritimleri vardır.
AtabaqueResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. yüksekliklere göre değişik isimler kazanır. En uzun atabaque'ye "rum"Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. aynı genişlikteResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ama daha kısa olanına "rum-pi" ve en kısa olanına "le" ismi verilmiştir.
Agogo
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.
Gege-Nagô mezhebinde "çan" anlamına gelen agogôResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Brezilya'ya Afrikalılar tarafından getirilmiştir. Dini törenlerde ve kutlamalarda kullanılan agogôResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Afro-Brezilyalılar tarafından yavaş yavaş Capoeira'ya da dahil edildi ve Capoeira'nın vazgeçilmez bir parçası oldu.
Geleneksel olarakResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. atık olarak değerlendirilen metal parçalarından - teneke kutular veya makina parçalarından oluşturulan agogôResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. günümüzde gerçek bir müzik enstrümanı olarak değerlendirilmekte ve birçok müzik dükkanında da görülebilmektedir. İki veya üç adet çanın tek bir kola bağlanmasıyla oluşan agogôResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ufak bir sopanın yardımıyla çalınmaktadır.

Reco Reco

Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.
Neredeyse Agogô kadar yeni bir Capoeira eklentisi olan Reco-RecoResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. bambu veya şeker kamışının kesilerek oluşturulan bir bölümüyle yapılır. Bir ağaç parçasının düzgünce kesilerek şekillendirmesiyle de oluşturulabilir. Reco-Reco'nun yüzeyi pürüzlüdür ve bu yüzeye sürtülen metal veya ahşap çubuk sayesinde keskin ama kesik bir ses elde edilir. Genelde sokak roda'larındaResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. çitlere veya plastik şişelere sürtülerek çıkarılan Reco-Reco müziğiResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. Reco-Reco'nun gelişmiş müzik dükkanlarında satılmasıyla da herkesin ulaşabileceği bir biçime bürünmüştür. Reco-RecoResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. roda'larda pek görülmeyenResmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın. ama görüldüğünde de yabancı karşılanmayan bir müzik enstrümanıdır
Caxixi
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.
Caxixi bir bakıma berimbaunun bir parçasıdır. Sağ veya sol elin ortadaki iki parmağına takılan çalgı ileri geri sallanarak çıkardığı sesle berimbauya eşlik eder. Basit malzemeyle örülen çalgının alt kısmına sesi daha iyi çıkarması için su kabağı parçası konulur. İçersinde ince boncuk yada fasülye mısır konulur. Çeşitli boy ve biçimlerde olabilirler. orkestrada tek başına da kullanılabilirler.


alintidir




" Taklitlerasıllarınıyüceltir. "
Saygı duyulacak bir tarafınız varsa... O tarafınıza saygılarımla!
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.✿*゚¨゚✎
Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.

Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.



_"ikinci el övgü tüccarları varsın bol bol konuşsun benim satacak malım yok ki övgüye ihtiyacım olsun"

Resmi Tam Boyutta Görmek için Tıklayın.
Şimdi Sularında Sessiz Bir Gemiyim Ben
Gözlerinin Derinliğinde
Yol Alan..

Deniz Mavide, Bulut Beyazda, Yıldız Gecede..
(Sevdam Sabıkamdır...)
aŞk-ı LâL isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Bookmarks

Tags
capoeıra, nedir
Seçenekler Arama
Stil